een blog over alles wat mij weerspiegelt
20
apr
PANASONIC LUMIX GX800 Zwart
review

Vandaag review ik met veel plezier een hele fijne camera die ik een maand mag testen. Voor bloggers en vloggers is de Panasonic GX800 een zeer interessante optie. In combinatie met de meegeleverde optisch gestabiliseerde 12-32mm lens is het mogelijk om prachtige 4K-foto’s en -video’s te maken die je direct deelt via wifi. De opnames van de GX800 zijn mede zo goed door de Micro Four Thirds-sensor die het apparaat rijk is. De 16-megapixelsensor werkt samen met de Venus Engine, waardoor bloggers, vloggers en iedere andere enthousiasteling foto’s kan nabewerken via post-focus. Ik laat je vandaag de camera in vogelvlucht zien!

Ik ben eigenlijk altijd bezig met foto’s maken. Als ik thuis ben voor mijn site. Denk aan product fotografie of foto’s van mijn healthy food. Maar ook als ik niet thuis ben en buiten een rondje wandel, naar de stad ga of iets leuks ga doen neem ik een camera mee. Al is het soms maar de iPhone functie, er worden altijd plaatjes geschoten! Nu kan ik een maand lang deze Panasonic camera testen en dat vond ik maar al te leuk! En dus ging die meteen mee met een rondje wandelen door het parkje, een dagje naar de stad en de prachtige natuur. Gelijk maar eens testen hoe de kwaliteit, scherpte en het gebruik is. Ik vertel je er vandaag meer over!

Aller eerst de look. Het uiterlijke van de camera heeft iets vintage’s en nostalgies. Houdt ik wel van al zijn de super moderne camera’s natuurlijk meer in opkomst. De camera is wel zwaar maar bevat een koord die voor meer stevigheid zorgt. Op de lens zit een lens dop die de lens beschermt. De lens kan je afnemen en hij kan tot wel 12-32 mm in zoomen. De camera heeft een auto focus waardoor je foto’s altijd scherp en kwalitatief goed zijn.

de foto’s!

Zoals je ziet heb ik van allerlei dingen foto’s gemaakt. Natuur, kiekjes binnen en buiten waar exteem veel licht is. De camera past zich aan de omgeving, je kan de kleur instellingen helemaal naar eigen smaak instellen en van warme en koele tinten naar retro kiezen. Ik vind dat die fijn scherp stelt, je drukt het sluiterknopje voor de helft in en dan focust die al op het beeld wat je scherp wilt hebben. De focus pakt die vrijwel meteen en dit is vooral fijn voor de beginnende fotograaf. Handig en altijd scherp!

Een hele fijne camera die goed in gebruik is. Het uitklapbare schermpje is handig tijdens het maken van foto’s en maken van video’s. De lens die helpt met in en uit zoomen werkt makkelijk. Scherp stellen en focussen gebeurd automatisch. Na het maken van de foto kan je hem meteen delen via de handige WiFi functie en kan je de foto na bewerken. Deze camera is ook perfect geschikt voor het maken van foto’s in het donker. Het aller fijnste is dat je met een makkelijk touch systeem je foto kan in en uit zoomen, na kan bewerken en er verschillende kleur resoluties aan kan toevoegen. Hartstikke fijn!

Megapixels:16.8 megapixel

Effectieve fotoresolutie:16

megapixel Beeldprocessor:Venus

Fotoresoluties:4592×3448 pixels

ISO-waarde:ISO 25.600

beeldsensor:Four

ThirdsSensorgrootte:17.3 x 13.0 mm

Ha! Lekker vloggen met deze fijne camera. Het enige nadeel aan het vloggen is dat je hem echt wel stil moet houden. Omdat de camera en behuizing best wel zwaar zijn ga je sneller trillen met je arm. Gelukkig zit er een handig koord om die je om je arm of nek kan hangen/bevestigen en zo meer stevigheid hebt.

Mocht je benieuwd zijn naar deze superfijne, uitgebreide camera met heel veel functies, uitklapbaar scherm en video functie. Je vind hem in o.a de Mediamarkt en op online websites zoals bol.com

De camera kost €549,00. Een behoorlijke prijs maar je krijgt zeker waar voor je geld!

Tags: , ,