www.charlottestorij.nl

Afbeelding kan het volgende bevatten: 3 mensen, inclusief Charlotte Storij, lachende mensen, etende mensen, zittende mensen en eten

Ik was er nog nooit geweest. Wel staat mijn bord op Pinterest vol met mooie inspiratie plaatjes over deze mooie stad. Ik heb het over Rome! Het welbekende toeristische stadje in het mooie Italië! Samen met mijn lieve zusje Isabelle boekten we een stedentripje naar Rome! 3 dagen, 2 nachtjes en de voorpret begon al met de gedachte dat we daar aan de pizza, pasta en Italiaanse ijsjes zaten. En nu zijn we alweer terug. Zit het er alweer op. Vandaag deel ik de foto’s en het verslagje.

Afbeelding kan het volgende bevatten: Charlotte Storij en Isabelle Storij, lachende mensen, staande mensen, schoenen en buiten

04 juli was het zo ver! Weken van te voren begonnen we al stiekem af te tellen naar dat moment. Die week rustig de spulletjes inpakken, outfits samen stellen en de laatste dingen uitzoeken. De steden trip boekten we via Hema! Voor €120 had je een stedentrip, vlucht en hotel. Ideaal! We vlogen vanaf Düsseldorf! In de ochtend vertrokken we vanaf Utrecht naar Nijmegen en vanaf daar vertrok er een shuttle bus naar het airport. We kwamen keurig op tijd aan en konden meteen doorlopen want we namen alleen een rugzak mee. Ideaal! Dus snel door naar de douane, wachten tot we konden boarden, nog even plassen, een flesje drinken halen en toen konden we het vliegtuig in. We vlogen met Ryanair en na 2 uurtjes vliegen stonden we op Italiaanse bodem! Het was meteen mega warm en de warme zon scheen al goed. Vanaf airport pakten we een busje naar ons hotel, stalden de spullen uit, trokken even een luchtig outfitje aan en doken toen de stad in! Hello Italia!

Afbeelding kan het volgende bevatten: lucht en buiten

Afbeelding kan het volgende bevatten: een of meer mensen, staande mensen, lucht en buiten

Afbeelding kan het volgende bevatten: 3 mensen, inclusief Charlotte Storij en Isabelle Storij, lachende mensen, staande mensen en buiten

Afbeelding kan het volgende bevatten: staande mensen en buiten

We kwamen rond 15:30 pas echt aan in het centrum van Rome. Na een metro kaart gekocht te hebben en uitgestapt te zijn bij Piazza del stonden we eindelijk tussen de toeristen, mooie gebouwen en de warme zon. Het kon nu echt beginnen! En wauw! Wat is Rome fantastisch! De sfeer, het romantische van al die kleine straatjes, een openlucht museum… overal pizza en Italiaans ijs en de mensen zijn allemaal zo aardig. We hebben dag 1 echt heel veel gedaan. Zo veel gelopen, zo veel mooie straatjes gezien, foto’s gemaakt, de Trevi fontijn bezocht, nog meer foto’s gemaakt, heerlijk gegeten bij een typisch Italiaans restaurantje. Oh. Wat is het leven toch fijn. We liepen eigenlijk alles en pakten pas de metro terug naar het hotel. Van de fontein naar het museum, het pantheon en natuurlijk het mooie colloseum. Wat is Rome mooi….. Na een volle dag, een heerlijke pizza en heel veel foto’s keerden we terug naar het hotel. Lekker slapen want dag 2 was eigenlijk de laatste en daar wilden we alles uit halen!

Afbeelding kan het volgende bevatten: 2 mensen, zittende mensen

Afbeelding kan het volgende bevatten: lucht en buiten

Afbeelding kan het volgende bevatten: een of meer mensen en buiten

Afbeelding kan het volgende bevatten: een of meer mensen, staande mensen en buiten

Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, glimlacht, staan, lucht en buiten

Afbeelding kan het volgende bevatten: 2 mensen, lachende mensen, eten

Man. Wat slaapt een hotel bed soms toch fijn. Heerlijk geslapen, de wekker ging 09:00 en we maakten ons klaar voor een mooie volle dag in Rome! Na ons klaar gemaakt te hebben pakte we weer de metro naar de stad en zochten we een leuk plekje om te ontbijten! Met een echte Italiaanse cappuccino, toast en croissantjes met suiker. Genieten. Na een lekker ontbijt liepen we weer lekker de stad in. Samen met Isabelle kocht ik een prachtig Pandora bedeltje. Een typisch bedeltje die ze alleen in Italië verkopen. Ik een pizza stukje en Isabelle het Colosseum. Superleuk! Na nog wat andere souveniertjes voor mama, oma en vriendinnen bezochten we dan eindelijk het Colosseum. Wauw! Wat een inmens groot gebouw is het toch. We lieten ons overhalen om een tour te doen binnenin en dat was waanzinnig indrukwekkend! Nog meer informatie gehoord en heel veel foto’s later scheen de zon nog steeds heftig en struinden we lekker rond het Colosseum. Rond de avond haalden we in een supermarkt een stokbroodje, druiven, witte wijn en aten we dit heerlijk op het muurtje op. Met uitzicht op dat prachtige Colosseum. Wauw. Genieten. Wat een dag

Afbeelding kan het volgende bevatten: 2 mensen, inclusief Isabelle Storij, lachende mensen, lucht en buiten

Helaas komt aan alle mooie momenten een einde. Rond 22:00 waren we best moe en vetrokken we richting het hotel. Alle foto’s bekijken, even lekker douchen en de spulletjes weer inpakken want de dag erna vlogen we helaas alweer terug.

Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, eten en buiten

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

We kochten beide een typische bedel uit Rome. Ik ging voor het pizza stukje en Isabelle kocht het Colosseum. Speciale editie die echt alleen in Italië verkrijgbaar is. Na ons avontuur pakten we de taxi naar het vliegveld, moesten we eventjes wachten met boarden en eenmaal in het vliegtuig waren we zo weer terug in Dusseldorf! Vanaf daar nog met een busje terug naar Nijmegen en vanuit daar konden we de trein nemen naar Tiel. Wat een reis. We waren helemaal gesloopt. Moet je nagaan, mensen die naar Bali gaan. Ik mag me dan echt niet aanstellen haha!

Bedankt voor het lezen. Ik ben benieuwd of jullie wel eens in Rome geweest zijn? En welke stad staat nog op je bucketlist? Ik wil heel graag nog naar Lissabon, Berlijn, Milaan en natuurlijk de internationale steden. LA, New York. Ja Charr.. droom en spaar jij nog maar even wat jaren door….

Eén reactie op “Bella Italia! Stedentripje Rome”

1. Cynthia schreef:

Inmiddels 2x in Rome geweest, echt mijn favo citytrip! Ga eind van het jaar naar Toscane, dan wil ik Pisa, Florence, Lucca en Siena bezoeken 😀